2012. május 18., péntek

Ázsiai sült rizs

Hozzávalók:

100g bacon szalonna,
1 szál póréhagyma,
1 fej közepes karfiol,
3 gerezd fokhagyma,
100g kesudió,
kókuszzsír,
kókusz chips,
menta, bazsalikom, gyömbér, só, bors.

Köretként és önmagában is rendkívül ízletes ez a fogás. A karfiol adja az alapot, melyhez az éppen otthon lévő zöldségek variálhatók. Gomba, ananász, zeller  tehető bele. Nálam épp a fenti hozzávalók kerültek elő a hűtőből. Egy omlettet megsütve, majd azt csíkokra vágva szintén gazdagítható, és teljes értékű ebéddé tehető. Én is úgy készültem hogy tojásos verziót készítek, de sajnos két tojásból az egyik záp volt, és amilyen ügyes vagyok egybe ütöttem őket. :-) Tehát tojás nélküli készült ebédre.

Egy serpenyőben megsütöttem a vékony csíkokra vágott bacont. Egy másikban aranybarnára pirítottam a kesut. 

Közben a karfiolt rózsákra szedtem és megmostam, lecsöpögtettem. Bele tettem az egészet a robotgépbe  és darabosra aprítottam. Itt kapunk tulajdonképpen rizs félét a karfiolból. 

Egy nagy wok serpenyőben kókuszzsírt hevítettem, és bele dobtam a karikára vágott póréhagymát, és a fokhagymát. Ez utóbbit csíkokra vágtam csak, sokat nem időztem vele. 

Mikor kicsit megpuhult a hagyma, akkor a robotgépben morzsásra aprított karfiolt ráöntöttem és folyamatosan kevergetve pirítottam. Fűszereztem bazsalikommal, pár szál mentával, kevés őrölt gyömbérrel (sajnos friss nem volt itthon), sóval és borssal. 

Alá főző vizet nem muszáj önteni, magában is finoman átpirul, én imádom a kókuszt, úgyhogy adtam hozzá kevés kókusz chipset, és kb. 1 evőkanál kókusztejet is. Ezek elhagyhatók, de nekem az ázsiai ízekhez valahogy passzoltak. 10-15 perc alatt megpirul arany színűre a karfiol, érdemes kóstolni ne süssük túl, inkább maradjon picit rest hogy ne essen össze pergős legyen. 

A végén hozzá kevertem a pirított kesudiót, és a bacon szalonnát. Keveset locsoltam rá a szalonnából kisült zsírból is. Nagyon ízletes könnyen, gyorsan elkészíthető, meglepő változata a karfiolnak. Javaslom próbáld ki, és bátran variáld a hozzávalókat. Nem fogsz csalódni. Jó étvágyat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése