2012. június 15., péntek

Chilis csokis brownie

Hozzávalók:

50g lenmagliszt
75g mákliszt
200ml víz
225 g étcsoki
125ml kókuszzsír
200g darált mandula
4 púpos evőkanál méz
1 tk vanília őrlemény (vagy aroma)
1 tk fahéj
kevés chili (opcionális)

Előmelegítettem a sütőt 160 fokra. A lenmaglisztet egy tálba öntöttem a  mákliszttel együtt, és hozzá kevertem a vizet. Míg a többi hozzávalót előkészítettem így hagytam. 

Gőz fölött megolvasztottam a csokit és a kókuszzsírt és mikor minden csokidarabka elolvadt hozzá kevertem a kb. 4 evőkanál mézet. A mandulát betettem a robotgépbe, és apróra őröltem, hozzá adtam utána a fahéjat, a vaníliát, az olvasztott csokiszószt, és a lenmagos mákos keveréket. Mindet alaposan összekevertem robotgép segítségével. 



Ha szereted a különleges íz kombinációkat akkor ajánlom hogy a keverés előtt a mandula őrleményhez keverj kevés chilit. Én bevállaltam, és nagyon finom lett, olyan mint a chilis csoki ami kapható szupermarketekben. 

Mikor a keverék tésztaszerű egynemű volt fogtam egy kisebb tepsit, sütőpapírral kibéleltem, kicsit az alját megkentem olvasztott kókuszzsírral, és bele öntöttem a csoki tésztát. 160 fokon sütöttem kb. 30 - 40 percig. 


Ha kicsit puhább marad a belseje nem probléma, mert lehűtve fogyasztva a legjobb, akkor már késsel szépen szeletelhető. Epermártással ajánlom fogyasztani, de magában szeletleve, vagy kockára vágva is szuper finom, és vigyázat ám mert extrán csokis, szerintem nem is lehet abbahagyni míg mind el nem fogy :-))) !!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése