2013. január 8., kedd

Csokis (cukkinis :-)) brownies

Több helyen olvastam már hogy a cukkini édességben is felhasználható. Mivel a paleo lisztek elég szárazok, néha fojtós lesz az édesség, így tenni kell hozzájuk valamit amitől krémes lágy lesz. Ilyen pl. a banánpüré, az almapüré, és a cukkini is megfelelő mert elég semleges az íze. Ebbe a csokis brownies-ba ez került. 

Hozzávalók:
2 csésze cukkini
1 csésze kókusz liszt
3 ek kakaó
2 tk sütőpor
150g datolya
3 ek kókuszzsír
6 tojás
2 ek méz
áfonya, makadám dió

A cukkinit meghámoztam, lereszeltem. (esetleg ki lehet próbálni turmixolva is) A datolyát 1 órával készítés előtt beáztattam, de az se probléma ha már előző nap így teszel. Turmix gépben a datolyát a mézzel, a kókuszzsírral, és a 6 tojással, mézzel összekevertem. Egy másik edényben a kakkaót, a kókusz lisztet, és a sütőport kevertem el, majd a nagyobbik edénybe valamennyi hozzávalót összekevertem. Végül bele került az  áfonya, és sütőpapírral bélelt 24 cm-es torta formába öntöttem a tésztát.
175 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem. 

Mikor kész volt, kihűtöttem és csoki krémmel leöntöttem a torta formában a tetejét. Makadám dióval feldíszítettem. A csokikrém nem más, mint étcsoki (kb. 200g) és egy félkonzerv kókusztej összemlegítve gőz fölött, kevés xilittel édesítve. 

Mikor a csoki máz is megszilárdult kivettem a torta formából, és szeleteltem. Finom, nem fojtós csokis sütemény lett belőle. Szerintem tölteni is tökéletes, de így a csokimázzal is nagyon finom. A cukkinit egyáltalán nem lehet érezni és valóban krémesebb az állaga.

Érdemes kipróbálni, pláne, hogy ha úgy vesszük zöldséget is fogyasztunk. :-))

 

2 megjegyzés: