2013. május 11., szombat

Narancsos - csokis kocka

Ma grillpartyra vagyunk hivatalosak, ami nem létezhet paleo sütemény nélkül. Édességgel,és kis sós ropogtatni valóval is készülök. Ez utóbbi egy paraszt tál lesz :-) Kerül majd rá libatepertő, házi kolbász, zöldpaprika, lila hagyma - ahogy kell.

Az édességen sokat gondolkodtam, és mivel nem sok időt szerettem volna rááldozni egy csoki krémes kockára esett a választásom. A piskóta gesztenye liszttel készült, de akár kókusz liszttel is elkészíthető, a krémben kettő próbálkozás született az egyik avokádóval a másik nélküle. Íme:



A piskóta hozzávalói:
1 csésze gesztenye liszt
1 csésze étcsokicsepp (vagy kakaó)
pici só
1 tk sütőpor
10 tojás (ketté választva, fehérje habbá verve)
2 narancs reszelt héja, és leve
1 csésze olvasztott kókusz zsír
1,5 csésze méz (nekem picit édes lett, aki nem annyira édes szájú tehet bele csak 1 csészét)
1 tk vanília

Egy tálban össze kevertem a gesztenye lisztet, a sót, a sütőport. Esetleg át is lehet szitálni, mert a gesztenye liszt hajlamos a csomósodásra. Egy másik tálba került a 10 tojás sárgája, a lágyra olvasztott csoki csepp, a méz, a vanília, a kókuszzsír, a narancsok reszelt héja, és leve, tehát a nedves hozzávalók, melyeket szintén összekevertem, majd bele öntöttem 2-3 lépésben a lisztet. A végén a 10 tojás fehérjét adtam hozzá, a felét durvábban keverve a másik felét nagyon óvatosan bele forgatva. 


 Sütőpapírral bélelt 20 * 30 cm-es tepsibe öntöttem, és előmelegített sütőben 175 fokon 40 - 50 percig, tűpróbáig sütöttem.

Mikor kész lett, kicsit hagytam hűlni (kitettem este az erkélyre :-)), majd kifordítottam és lehúztam a sütőpapírt az aljáról. Eredetileg nem terveztem kettévágni, de magas lett, így meggondoltam magam, ügyesen még langyosan ketté szeltem. (ha nem mennénk vendégsége a fele mennyiség bőven elég volna, ehhez bátran felezd meg a hozzávalókat!) 

Míg teljesen kihűltek elkészítettem a két fajta csoki krémet:


Narancsos avokádós csokikrém (krémesebb, lágyabb)
1 csésze étcsokicsepp (olvasztva)
1/2 csésze kókuszzsír (olvasztva)
1 narancs reszelt héja, és leve
4 érett avokádó pürésítve
1/2 csésze méz
pici só
vanília
A hozzávalókat turmix géppel alaposan összekevertem és picit betettem a hűtőbe.


Narancsos csokikrém (keményebb, tartósabb, tömörebb)
1,5 csésze étcsokicsepp (olvasztva)
3/4 csésze kókuszzsír (olvasztva)
1 narancs reszelt héja, és leve
1/3 csésze méz
pici só
vanília
A hozzávalókat turmix géppel alaposan összekevertem és picit betettem a hűtőbe.
 

A csoki krémeket addig hűtöttem míg a kenhetőek, krémesek lettek, majd a ketté vágott piskótákra kentem. A tetejét egy kanál hátuljával megpaskoltam, hogy szép csúcsos legyen. Szórtam rá díszítésnek mandula forgácsot, és eperrel, áfonyával megraktam a tetejét, majd mehetett a hűtőbe 2-3 órára.

Extrán csokis lett a csoki csepptől, plusz a csoki krémtől. A narancs egy leheletnyit érződik csupán egy kellemes utóízként. 
Az avokádós krém sokkal lágyabb, könnyebb lett. A narancsos csoki krém tömörebb, de tartósabban eláll majd az asztalon. Mindkettő ajánlom, de az avokádósra szavazok. Az nekem jobban ízlett. 

 

Nem túl bonyolult recept és remek vendégségbe. A csoki krém helyett mást is el tudok rá képzelni. Remélem ízleni fog mindenkinek! :-)


1 megjegyzés:

  1. Kedves BlackMamba!
    Felkérést kapott blogom, hogy csatlakozzam a "Fő az egészség!" mozgalomhoz. Szeretném, ha veled is bővölne a kör :) Persze nem kötelező. Nézd meg miről lenne szó:
    http://csipetfalat.blogspot.hu/2013/05/fo-az-egeszseg-es-toltott-csirkecombok.html

    Go paleo!!!

    Üdv, Nóri (csipetfalat)

    VálaszTörlés