2013. október 20., vasárnap

Csokoládétorta - Anyunak szülinapra :-)


Egy kedves edző társamtól kaptam az alap receptet (köszönet érte Szilvinek :-)), melyet csak két helyen módosítottam. (mandula liszt helyett makadám dió liszttel készítettem, és tettem a csoki krémbe kevés rumaromát) Isteni csokis, könnyű finomság, aki kóstolta csak dicsérte! Édesanyám születésnapja már nem most volt ugyan,  de eddig nem volt alkalom az ünneplésre, ezt az űrt pótoltuk a hétvégén, arra készült. Rendkívül hamar elfogyott :-)

Piskóta:
6 tojás
7 dkg xylit vagy erytrit
7 dkg mandulaliszt/vagy makadám dió liszt (nekem ez utóbbi volt itthon)
1 tk. vanília őrlemény

A sütőt előmelegítettem 175 fokra. Szétválasztottam a tojásokat. A fehérjét habbá vertem. A sárgáját kikevertem a nyírfacukorral, és a vaníliával. Mikor világosodott és szép habos lett, hozzá szitáltam a makadám dió lisztet. Elkevertem, majd hozzá adagoltam a tojás fehérje habot. Türelmesen, több részletben tettem ezt, az első adagot gyorsabb mozdulatokkal alaposan elkevertem, majd a többi részletet már csak óvatosan hogy a hab ne törjön össze. Kókusz zsírral kikent szívecske formába öntöttem majd 15 percig sütöttem.
Míg ült elkészítettem a csoki krémet.

Csokikrém:
3 tojás sárgája
4 dl Cocomas kókusztejszín
15 dkg kókuszzsír
8-10 dkg xylit vagy erytrit
4 dkg natúr kakaó
1/4 tk. vaníliaőrlemény
1 tk rumaroma (elhagyható)
A kókusz tejszínbe bele kevertem a tojás sárgákat majd lassú tűzön felforraltam. Hozzá adtam a többi alkotórészt és míg újra felforrt a tűzön hagytam.Pár percig főztem csupán, szép sűrű lett. Hideg vízzel teli tálba helyeztem, hogy mihamarabb kihűtsem, majd mikor már langyos lett betettem a hűtőbe. (nem volt sok időm így a fagyasztóba :-)) Gyakran ránéztem, megkevertem, és mikor krémszerű, nem folyós, kenhető lett a akkor kivettem.

Ekkorra a torta már megsült, kihűlt. Félbe vágtam (akinek megy lehet három részbe is, de nekem nem lett olyan magas - vagy csak nem vagyok elég ügyes :-) ) majd megtöltöttem a csoki krémmel, és körbe is bevontam vele. A tetejét kókusz chipssel, csokicseppel, és makadám dióval díszítettem.


Tökéletes befejezése lett egy vasárnapi ebédnek! Kihagyhatatlan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése